Wydział Gospodarki Komunalnej
Do podstawowych zadań Wydziału należy realizacja zadań własnych Miasta i Gminy Lipsko.
Zakres działalności obejmuje:
Zbiórka odpadów komunalnych, w tym:
- Zbieranie i transport odpadów komunalnych z terenów zamieszkałych i niezamieszkałych Miasta i Gminy Lipsko
- Dostawa worków do selektywnej zbiórki odpadów dla mieszkańców z terenów zamieszkałych
- Utrzymanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
Usługi oczyszczania i utrzymania dróg, zieleni i pasów dróg, w tym:
- Urządzania terenów zielonych i utrzymanie czystości
- Pielęgnacja zieleni.
- Letnie oczyszczanie ulic i chodników.
- Zimowe oczyszczanie ulic i chodników.
- Wykonywanie usług związanych z utrzymaniem małej architektury, przystanków, śmietniczek, placów zabaw.
Administrowanie i zarządzanie cmentarzem komunalnym, w tym :
- Prowadzenie ksiąg cmentarnych.
- Budowa i sprzedaż grobów.
- Budowa i utrzymywanie należytego stanu technicznego dojść, dojazdów i ogrodzenia terenów cmentarzy.
- Utrzymywanie czystości i należytego stanu sanitarnego terenów cmentarza.
Wykonywanie remontów i serwisu technicznego, w tym :
- Budowa i remonty gminnych dróg, chodników, parkingów .
- Remonty gminnych budynków oraz lokali mieszkalnych i użytkowych.
- Konserwacja i naprawy elementów gminnych budynków, lokali mieszkalnych i użytkowych.
- Remonty, konserwacja i naprawy urządzeń gminnych placów zabaw i małej architektury miejskiej.
Działania inwestycyjne i rozwojowe, w tym :
- Sporządzanie planów inwestycyjnych i remontowych oraz nadzór nad ich realizacją.
- Planowanie, programowanie i wdrażanie nowych technik i technologii w zakresie działalności Wydziału.
- Zapewnienie wysokiej efektywności ekonomicznej prowadzonej działalności.
- Promowanie działalności Spółki.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki.
Zadania ochrony Środowiska:
- Wykonywanie obowiązków Spółki wynikających z obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony środowiska, gospodarki odpadami oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku .
- Uzyskiwanie decyzji administracyjnych wymaganych prawem.
- Śledzenie zmian prawnych dotyczących ochrony środowiska oraz podejmowanie działań w celu dostosowania działalności Spółki do nowych wymagań prawnych.
- Prowadzenie ewidencji kart przekazania odpadów.
Obsługa Spółki:
- Obsługa transportowo-sprzętowa Wydziału.
- Konserwacja i drobne naprawy pojazdów i sprzętu Spółki.
- Rejestracja pojazdów, utrzymywanie zezwoleń, organizowanie badań diagnostycznych i przeglądów maszyn, urządzeń, sprzętu i środków transportu.
- Zapewnienie sprawności i należytego stanu technicznego jednostek środków transportu i pozostałych maszyn i sprzętu.
- Opracowywanie harmonogramów napraw remontowych i nadzór nad remontami maszyn, urządzeń, środków transportu i pozostałego sprzętu.
- Prowadzenie spraw związanych z zakupem części, olejów, smarów, ogumienia, paliwa i itp. do maszyn , urządzeń i środków transportu.
- Prowadzenie dokumentacji urządzeń podlegających przepisom UDT, współpraca z UDT.
- Ustalanie zakładowych norm zużycia paliwa przez pojazdy i urządzenia mechaniczne oraz rozliczanie zużycia paliwa.
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Spółki w zakresie zaopatrzenia sprzętowego i zakupu środków transportu i sprzętu.
- Prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem środków transportu w Spółce.
- Prowadzenie spraw związanych z likwidacją majątku trwałego Spółki.
- Prowadzenie magazynu Spółki.
- Nadzór nad gospodarką materiałową zgodną z obowiązującą polityką Spółki w podległych komórkach.
- Nadzór nad wielkością zapasów materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych.