Ta strona używa plików cookie (ciasteczek) niezbędnych do jej prawidłowego działania. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym.

ul. Solecka 88
27-300 Lipsko
48 378 00 79
Biuro Obsługi Klienta
Znajdź nas
na Facebooku

Przetarg nieograniczony: Dostawa w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowego (rok produkcji 2019) trzyosiowego samochodu ciężarowego – śmieciarki jednokomorowej z tylnym załadunkiem odpadów o pojemności min 21m3.

Znak sprawy: ZUKL/IZP/12/908/2019

Lipsko, dnia 11.07.2019 r.

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ)

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego

na zadanie

 „ Dostawa w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowego (rok produkcji 2019) trzyosiowego samochodu ciężarowego – śmieciarki jednokomorowej
 z tylnym załadunkiem odpadów o pojemności min. 21 m3

 WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ CPV :

34.14.40.00-8 – Pojazdy silnikowe specjalnego zastosowania

34.14.45.10-6 – Pojazdy do transportu odpadów

34.14.45.11-3 – Pojazdy do zbierania odpadów

66114000-2 – Usługi Leasingu Finansowego

Zatwierdzono w dniu: 11.07.2019 r.

/—/ Ryszard Skwarek-Prezes Zarządu

……………………………………….…………

I. ZAMAWIAJĄCY:

1. Zakład Usług Komunalnych w Lipsku Sp. z o.o

ul. Solecka 88, 27-300 Lipsko

NIP 811-16-30-777, KRS 0000792973

tel. 048 3780079; 048 3780381

 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

2. Wszelkie pisma w sprawie przetargu Wykonawca adresuje:

Zakład Usług Komunalnych w Lipsku Sp. z o.o., 27-300 Lipsko, ul. Solecka 88.

 3. Godziny urzędowania: poniedziałek – piątek 700 – 1500

II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:

 1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 i następnych, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, z 2019 r. poz. 53, 730) zwaną dalej ustawą Pzp.

2. W zakresie nieuregulowanym niniejsza Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia – zwana dalej „SIWZ”, zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp.

3. Wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.

4. Postępowanie prowadzone jest w oparciu o zapisy art. 24a ust. 1 ustawy Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

  1. Przedmiotem zamówienia jest:

Dostawa w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowego (rok produkcji 2019) trzyosiowego samochodu ciężarowego – śmieciarki jednokomorowej z tylnym załadunkiem odpadów o pojemności min. 21 m3, zwanego dalej przedmiotem leasingu.

2. Wymagania dotyczące leasingu:

 a) Umowa leasingu operacyjnego zostanie zawarta na 60 miesięcy – okres spłaty rat leasingowych,

 b) Oprocentowanie w okresie leasingu zmienne oparte na stawce WIBOR dla depozytów
1-miesięcznych (1M) ; wartość rat leasingowych ustalonych w PLN będzie zmienna i raty będą ulegały zmianie wraz ze zmianą stopy bazowej WIBOR 1M z okresu nie wcześniejszego niż 14 przed datą wystawienia faktury VAT lub średnim z miesiąca poprzedzającego wystawienie faktury VAT,

c) Raty leasingowe: 59 równych rat leasingowych,

d) Opłata inicjalna / wstępna: 10 % – wartości netto przedmiotu leasingu,

e) Nie przewiduje się wystąpienia innych dodatkowych kosztów,

f) Wykup przedmiotu leasingu za opłatę końcową 1% – wartości netto /ostatnią ratę leasingową/ wartość resztową,

 g) Waluta leasingu – PLN,

h) Ubezpieczenie pojazdu i podatek od środków transportu, Zamawiający zapłaci na podstawie refaktury wystawionej przez Dostawcę,

i) Pozostałe warunki leasingu regulowane są przez wewnętrzny regulamin Leasingodawcy oraz postanowienia Kodeksu cywilnego.

3. Szczegółowe parametry techniczne i zakres warunków jakim powinien odpowiadać przedmiot zamówienia zawarte są w formularzu specyfikacji technicznej stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ.

4. Okres gwarancji:

  • minimum 24 miesiące na podwozie bez limitu kilometrów,
  • minimum 24 miesiące na urządzenia zabudowy,
  • Wykonawca gwarantuje czas reakcji serwisu Wykonawcy do 6 godzin, czas napraw usterek maksymalnie 2 dni robocze od momentu zgłoszenia. W przypadku niemożliwości naprawy usterek w ciągu 2 dni roboczych, Wykonawca bezpłatnie udostępni Zamawiającemu pojazd zastępczy. W takim przypadku czas naprawy usterek nie może być dłuższy niż 5 dni.
  • Wymiana głównych zespołów maks. 5 dni. Wykonawca gwarantuje sieć serwisową zapewniającą obsługę na terenie RP (serwis gwarancyjny i pogwarancyjny) dostarczonego przedmiotu zamówienia.

5. Kod numeryczny Wspólnego Słownika Zamówień CPV dla przedmiotowego zadania:

  • 34.14.40.00-8 – Pojazdy silnikowe specjalnego zastosowania,
  • 34.14.45.10-6 – Pojazdy do transportu odpadów,
  • 34.14.45.11-3 – Pojazdy do zbierania odpadów,
  • 66114000-2 – Usługi Leasingu Finansowego.

6. Dostawca zapewni autoryzowaną stację obsługi w odległości max 150 km od siedziby Zamawiającego.

7. Dostarczenie samochodu do siedziby Zamawiającego i związane z tym koszty ponosi Dostawca.

8. Wykonawca wskaże w formularzu stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ podwykonawców odpowiedzialnych za:

a) dostawę podwozia,

b) dostawę zabudowy śmieciarki.

9. Informacja o podwykonawcach:

9.1. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom.

9.2. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania firm podwykonawców. W przypadku realizacji zamówienia bez udziału podwykonawcy, należy taką informację zamieścić w formularzu ofertowym.

9.3. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.

9.4. Wykonawca ma prawo do zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału
w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania
o udzielenie zamówienia.

10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

11. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.

12. Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp.

13. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą w walucie polskiej (PLN).

14. Zamawiający nie zawiera umowy ramowej.

15. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:

Zamówienie będzie musiało być zrealizowane : w terminie do 20 września 2019 r.

V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIENIE WARUNKU UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1.1. Nie podlegają wykluczeniu.

1.2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej o ile wynika to z odrębnych przepisów,

b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,

 c) zdolności technicznej lub zawodowej.

2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

3. Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej (określone szczegółowo w sekcja V pkt 5 SIWZ).

4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów,
w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia.

5. Jako spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenieni wykonawcy, którzy w zakresie warunku określonego w pkt 1.2 lit. c wykażą:

5.1. Wykonanie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum: jednej dostawy pojazdu specjalistycznego w formie leasingu operacyjnego o wartości minimum 600 000,00 zł brutto.

5.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

5.2.1.warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 3 musi zostać spełniony przez wykonawców łącznie;

5.2.2.brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia musi zostać wykazany przez każdego z wykonawców.

5.3. Oferty wykonawców, którzy wykażą spełnianie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny.

5.4. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawcy są zobowiązani złożyć następujące dokumenty:

5.4.1. Razem z ofertą oświadczenie wstępne o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ – na zasadach określonych w sekcji VI SIWZ.

5.4.2. Na wezwanie zamawiającego skierowane do wykonawcy po dokonanej analizie i badaniu ofert (tylko wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza): – wykaz dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie minimum jedną dostawę pojazdu specjalistycznego
w formie leasingu operacyjnego o wartości minimum 600000,00 zł brutto., z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca dostawy – załącznik nr 6 do SIWZ, z załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane,
a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.

5.5. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt 5.4.1 lub dokumentów,
o których mowa w pkt 5.4.2 lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

5.6. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia dokumentów wskazanych w pkt 5.4.2 na wezwanie zamawiającego, jeżeli zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W tym celu zaleca się, aby wykonawca na wezwanie zamawiającego przesłane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy zamiast złożyć wymagane dokumenty wskazał, w jakim konkretnie postępowaniu złożył dokumenty będące w posiadaniu zamawiającego lub w jaki sposób są one dostępne dla zamawiającego – w celu umożliwienia ich identyfikacji.

5.7. Dokumenty wskazane w pkt 5.4.1 – 5.4.2 powinny być aktualne na dzień ich złożenia.

5.8. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.

5.9. Oświadczenie wskazane w pkt 5.4.1 składa się w formie oryginału.

5.10. Dokumenty wskazane w pkt 5.4.2 składa się w formie oryginału lub kserokopii za zgodność
z oryginałem.

5.11. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania wymaganych warunków zostaną wykluczeni
z postępowania.

5.12. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

6. Przesłanki wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu.

6.1. Obligatoryjne przesłanki wykluczenia: Wykonawca podlega wykluczeniu z udziału
w postępowaniu w przypadku wystąpienia przesłanek wskazanych w art. 24 ust. 1. ustawy Pzp.

6.2. Fakultatywne przesłanki wykluczenia przewidziane w niniejszym postępowaniu: Zamawiający dodatkowo wykluczy z udziału w postępowaniu także wykonawcę wobec którego zachodzą przesłanki wykluczenia wskazane w art. 24 ust. 5 pkt 1, 2, 3, 4, 8 ustawy Pzp, tj. Wykonawcę:

6.2.1. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie
w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.);

6.2.2. który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych – jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;

6.2.3. jeżeli wykonawca lub osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 14 ustawy PZP uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w relacjach określonych w art. 17 ust. 1 pkt 2-4 PZP
z zamawiającym, osobami uprawnionymi do reprezentowania Zamawiającego, członkami komisji przetargowej lub osobami, które złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust. 2a PZP – chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;

6.2.4. który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą
z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 PZP, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania – jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;

6.2.5. który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 15 PZP, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.

6.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu wykonawcy są zobowiązani złożyć następujące dokumenty:

Razem z ofertą:

6.3.1. Oświadczenie wstępne o braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ

Na wezwanie zamawiającego skierowane do wykonawcy po dokonanej analizie i badaniu ofert (tylko wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza):

6.3.2 zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

6.3.3 zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami,
w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

6.4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.3.2 i 6.3.3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty te powinny być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

6.5. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymagane w pkt 6.3.1 – 6.3.3 lub 6.4. winny być złożone przez każdego z wykonawców.

6.6. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w sekcji 6.3.1 lub dokumentów
o których mowa w pkt 6.3.2 – 6.3.3 lub 6.4. lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

6.7. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia dokumentów wskazanych w pkt 6.3.2 – 6.3.3 lub 6.4. na wezwanie zamawiającego, jeżeli zamawiający posiada aktualne oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków udziału
w postępowaniu lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych,
w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).

W tym celu zaleca się, aby wykonawca na wezwanie zamawiającego przesłane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy zamiast złożyć wymagane dokumenty wskazał, w jakim konkretnie postępowaniu złożył dokumenty będące w posiadaniu zamawiającego lub w jaki sposób są one dostępne dla zamawiającego – w celu umożliwienia ich przeczytania.

Dokumenty wskazane w pkt 6.3.1 – 6.3.3 lub 6.4. powinny być aktualne na dzień ich złożenia.

6.8. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.

6.9. Oświadczenie wskazane w pkt 6.3.1 składa się w formie oryginału.

6.10. Dokumenty wskazane w pkt 6.3.2 – 6.3.3 składa się w formie oryginału lub kserokopii za zgodność z oryginałem.

6.11. Wykonawcy, którzy nie wykażą braku podstaw do wykluczenia zostaną wykluczeni
z postępowania.

6.12. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

6.13. Dokumenty dotyczące grup kapitałowych (art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp).

6.13.1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji
z otwarcia ofert
(o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty
w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp) – wg załącznika nr 7 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

VI. OŚWIADCZENIE WSTĘPNE WYKONAWCY

1. Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenie wstępne potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu.

2. Do oferty i oświadczenia wstępnego nie należy dołączać innych dokumentów wskazanych w pkt 5.5.2 oraz 6.3.2 – 6.3.3 lub 6.4. Dokumenty te składa się na wezwanie zamawiającego na zasadach określonych w przepisach art. 26 ustawy Pzp, o ile zamawiający podejmie decyzję o wezwaniu do ich złożenia.

3. Wzór oświadczenia wstępnego stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.

4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie wstępne składa każdy wykonawca.

5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu wstępnym.

6. Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszczał informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wstępnym.

VII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIENIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ ADRES POCZTY ELEKTRONICZNEJ LUB STRONY INTERNETOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO.

1.   W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje należy przekazywać za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422, z 2015 r. poz. 1844 oraz z 2016 r. poz. 147 i 615). Z zastrzeżeniem, że jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych innych ustaw lub rozporządzeń wykonawczych wymagają szczególnej formy dla danego dokumentu, wykonawca musi zastosować tą formę. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

2. Oferty należy składać pod rygorem nieważności w formie pisemnej.

3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje należy przekazywać do Zamawiającego:

– drogą elektroniczną na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

– pisemnie na adres: Zakład Usług Komunalnych w Lipsku Sp. z o.o., 27- 300 Lipsko, ul. Solecka 88.

4.  Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane przez wykonawcę powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu wykonawcy albo przez osobę umocowaną przez osobę uprawnioną, w przypadku osób fizycznych przez wykonawcę albo przez osobę umocowaną przez wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje powinny być podpisane przez pełnomocnika.

5.  Zamawiający udzieli wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia niezwłocznie, jednak nie później niż 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynie do zamawiającego nie później niż do końca dnia w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składnia ofert.

6.  Osobą upoważnionym do kontaktowania się z Wykonawcami jest: Jerzy Pasek – Specjalista ds. inwestycji i zamówień, tel. (48) 37 80 381, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

7. Adres strony internetowej, na której zamieszczone jest ogłoszenie o zamówieniu oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia, a także wszystkie inne niezbędne dokumenty:

VIII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM

W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ:

1. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.

2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

3. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

4. W przypadku przedłużenia terminu realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego zapewnienia Zamawiającemu pojazdu zastępczego o parametrach technicznych określonych w SIWZ.

X. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT:

1. Ofertę należy napisać pismem czytelnym w języku polskim. Dokumenty składające się na ofertę sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

2. Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymaganiami umieszczonymi w specyfikacji oraz dołączyć wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia.

3. Każdy wykonawca może złożyć w niniejszym postępowaniu tylko jedną ofertę.

 4. Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętej kopercie. Koperta powinna być zaadresowana na adres wskazany w ust. I SIWZ.

UWAGA:

5. Wykonawcy zobowiązani są wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty oraz oświadczenia: 5.1.Oświadczenie wstępne wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

5.2. Formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 do SIWZ) – w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną.

5.3. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej).

5.4. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

5.5. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty
i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika.

5.6. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 5.3 i 5.4 powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z 2014 r.poz.164 z późn.zm).

5.7. Poprawki powinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem/parafą osoby upoważnionej.

5.8. Ponadto zaleca się spięcie na trwałe wszystkich dokumentów, załączenie spisu treści oferty, ułożenie wszystkich wymaganych dokumentów zgodnie z kolejnością podaną w specyfikacji oraz ponumerowanie wszystkich stron oferty.

5.9. W przypadku gdyby oferta, oświadczenia lub dokumenty zawierały informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazywać, że zastrzeżone informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa. Informacje te powinny być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.

5.10. Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno być oznaczone: nazwa (firmy), adres Wykonawcy i zaadresowane następująco: Zakład Usług Komunalnych w Lipsku Sp. z o.o., ul. Solecka 88, 27-300 Lipsko oraz opisanej w następujący sposób: Oferta na realizację zadania pn: „ Dostawa w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowego (rok produkcji 2019) trzyosiowego samochodu ciężarowego- śmieciarki jednokomorowej z tylnym załadunkiem odpadów o pojemności min. 21 m3 „ NIE OTWIERAĆ przed 22.07.2018r. godz. 1000.

5.11. Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty będą obciążały wykonawcę (w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy zamawiającego zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to ofert złożona
w postępowaniu przetargowym).

5.12. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.

XI. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT:

1.   Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu.

2. Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystym, zabezpieczonym przed otwarciem opakowaniu. Opakowanie należy opisać następująco:

Oferta przetargowa na:

„ Dostawa w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowego (rok produkcji 2019) trzyosiowego samochodu ciężarowego – śmieciarki jednokomorowej
 z tylnym załadunkiem odpadów o pojemności min. 21 m3

Nie otwierać przed dniem 22.07.2019 godz. 10:10

  • Na opakowaniu oprócz powyższego opisu należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.

4.  Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego – sekretariat do dnia 22.07.2019 r. godz. 1000 .

5.  Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcom.

6. Zamawiający otworzy oferty w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć do siedziby
     Zamawiającego w dniu 22.07.2019 r. o godz. 1010

XII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY:

1. Cenę oferty stanowić będzie CAŁKOWITY KOSZT LEASINGU z uwzględnieniem opłaty wstępnej
w wysokości 10 % netto + VAT oraz 59 miesięcznych rat leasingowych + VAT oraz 1 % wykup śmieciarki + VAT, przy czym wszystkie raty leasingowe powinny zawierać w sobie koszty związane
z realizacją umowy leasingu.

2.  Cenę oferty należy określać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, stosownie do przepisu
§ 9 ust.6 z Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom (…), (Dz. U. Nr 95, poz. 798. z późniejszymi zmianami). Cenę oferty zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza
i wyższe zaokrągla się do 1 grosza.

3. Kwotę podatku VAT należy obliczyć zgodnie z zasadami Ustawy o podatku od towaru i usług.

4. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą regulowane w PLN.

5. Jeżeli w zaoferowanej cenie są towary których nabycie prowadzi do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (VAT) to wykonawca wraz z ofertą składa o tym informację wskazując nazwę (rodzaj) towaru i usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.

a) W okolicznościach o których mowa w ppkt. 5. zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek VAT, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.

XIII.OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT.

1. Opis kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty

1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami
 i ich wagami:

 1.1. cena – waga 70 pkt;

1.2. skrócenie terminu realizacji – waga 30 pkt;

2. Opis sposobu oceny ofert.

2.1. Ocena oferty będzie dokonywana na podstawie ceny podanej w druku formularza oferty, według wzoru:

           Najniższa cena z ofert niepodlegających odrzuceniu

PC = ———————————————————————– x 70

                                   Cena badanej oferty

gdzie: PC – ilość punktów, jaką dana oferta otrzyma za cenę oferty brutto.

W kryterium „Cena” można osiągnąć maksymalnie 70 punktów.

2.2. Ocena oferty będzie dokonywana za skrócenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia – określonego przez Wykonawcę w druku formularza oferty (poprzez zaznaczenie odpowiedniego okresu), w następujący sposób:

W przypadku, jeśli Wykonawca, w druku formularza oferty nie zaznaczy, żadnego z terminów lub zaznaczy więcej niż jeden termin w kryterium „skrócenie terminu”, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie zaoferował terminu wykonania zgodnego z wymaganiami Zamawiającego i odrzuci ofertę jako niezgodną z zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W kryterium „skrócenie terminu” można osiągnąć maksymalnie 30 punktów.

Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która uzyska największą ilość punktów,
 obliczoną według wzoru:

P = Pc  +Pt

gdzie:

P – łączna liczba punktów uzyskanych przez badaną ofertę,

 Pc – liczba punktów uzyskanych przez ofertę badaną w kryterium „Cena”,

Pt – liczba punktów uzyskanych przez ofertę badaną w kryterium „Skrócenie terminu” .

Maksymalna ilość punktów możliwa do zdobycia we wszystkich kryteriach – łącznie 100.

XIV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.

1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej SIWZ i została oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane wyżej kryteria oceny ofert.

2. Zamawiający o wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców, zgodnie z art. 92 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający niezwłocznie zamieści również na stronie internetowej, na której udostępniona jest niniejsza SIWZ.

3. Umowę z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający podpisze po upływie 5 dni od dnia powiadomienia o wynikach postępowania, jednak nie później niż przed upływem terminu związania ofertą. Umowa może zostać zawarta przed upływem terminów, o których mowa powyżej gdy zachodzą okoliczności określone w art. 94 ust. 2 ustawy Pzp.

4. Zamawiający unieważni postępowanie w sytuacji, gdy wystąpią przesłanki wskazane w art. 93 ustawy Pzp.

5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny chyba, że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.

6. Jeżeli w przedmiotowym postępowaniu zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający będzie wymagał przed zawarciem umowy przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

7. Wykonawca może zlecić podwykonawcom wykonanie części zamówienia.

8. Zlecenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części zamówienia. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania Wykonawcy.

9. Do zawarcia przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą, jak też zmian do tych umów, wymagana jest każdorazowo pisemna zgoda Zamawiającego.

10. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy o podwykonawstwo, jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu poświadczoną za zgodność
z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo. W przypadku gdy jej zapisy są niezgodne z przepisami, Zamawiający ma prawo wezwać Wykonawcę do ich zmiany, pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej.

XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY.

 Zamawiający nie przewiduje zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVI. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI     ZAWIERANEJ UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.

1. Ogólne warunki umowy określa załącznik do niniejszej Specyfikacji.

2. Zamawiający, przewiduje możliwości dokonania zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku:

2.1. Zmiany terminu przewidzianego na zakończenie dostawy w przypadku wstrzymania dostawy przez Zamawiającego:

a) Zmiana zaoferowanego sprzętu na sprzęt o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania z rynku oferowanego sprzętu. Wymagane jest oświadczenie Wykonawcy.

b) Wynagrodzenie należne Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy ulegnie odpowiedniej zmianie
o kwotę dodatkowych kosztów ponoszonych przez Wykonawcę w wyniku zmiany przez powszechnie obowiązujący przepis prawa, w szczególności:

– stawki podatku od towarów i usług. Wykonawca, w terminie 30 dni od opublikowania zmiany przepisów, o których mowa powyżej, zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu wniosek
o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego, przy czym: wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona
z uwzględnieniem stawki podatku od towaru i usług, wynikającej ze zmienionych przepisów.

3. Zmiana terminu wykonania przedmiotu zamówienia na pisemny wniosek Wykonawcy złożony
i zatwierdzony do Zamawiającego w przypadku wystąpienia niekorzystnych obiektywnych okoliczności.

XVII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.

1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.

2. Odwołanie przysługuje wobec czynności :

-określenia warunków udziału w postępowaniu

-wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;

-odrzucenia oferty odwołującego; -opisu przedmiotu zamówienia;

-wyboru najkorzystniejszej oferty

3. Odwołanie powinno wskazywać czynności lub zaniechania czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania

4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

5. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 PZP zdanie drugie albo w terminie 10 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 2.4 i 2.5 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość
o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia Zakład Usług Komunalnych w Lipsku
Sp. z o.o.; ul. Solecka 88; 27-300 Lipsko; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. /048/ 3780079; 3780381.

 XVIII. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie Ustawy Prawo Zamówień Publicznych, na które nie przysługuje odwołanie zgodnie z pkt 2.

XIX. Skarga do sądu.

1.  Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

2. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.

3. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r.- Prawo pocztowe (Dz. U. z 2016 poz. 1113 z późn. zm.) jest równoznaczne z jej wniesieniem.

4. Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części.

5. W postępowaniu toczącym się na skutek wniesienia skargi nie można rozszerzyć żądania odwołania, ani występować z nowymi żądaniami.

XX. INNE:

Do spraw nieuregulowanych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.
z 2018 r. poz. 1986, z 2019 r. poz. 53, 730) oraz Kodeksu Cywilnego.

Załączniki do SIWZ:

1. zał. nr 1-wzór formularza ofertowego,

2. zał. nr 2 – specyfikacja techniczna,

3. zał. nr 3 – oświadczenie o spełnieniu warunków,

4. zał. nr 4- wzór oświadczenia wstępnego,

5. zał. nr 5 – wykaz podwykonawców,

6. zał. nr 6 – wykaz wykonanych dostaw,

7. zał. nr 7 – oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej,

8. zał. nr 8 – ogólne warunki umowy.

Załączniki do pobrania.

 

Drukuj